måndag 16 juni 2014

14.6.14 - idag blev vi uppdelade i Canongänget och Nikongänget, vi har sprungit runt som yra höns på Jan Karls gård och Kastelholms slott. Nathali fick agera modell hela dagen lång och se glad ut trots ett helt gäng ovana porträttfotografer och diverse krångel med blixtarna. Men en hel del lärde vi oss ändå. På Jan Karls gård skulle vi dessutom fotografera interiörer och försöka få det att se ut så naturligt som möjligt, om jag lyckades få ni bedöma själva av bilden. Sen har vi målat med ficklampor, testat framhäva mjuka former och skarpare detaljer med olika former av belysning. När vi lyckats bli klara fick vi besöka Smakbyn för lunch. Vi fick välja från bakficka-menyn, tyvärr hade de inte alls lyckats med min jägarsmörgås så jag fick byta till lax i stället. På tal om mat så vill jag berömma Stallhagens bryggeri, där vi luchade igår,  som verkligen gav oss snabb service, mycket god och riklig mat. Jag valde torsk som serverades med potatismos, sallad och en god sås. Tio plus Stallhagen :) Det har ju blåst storm i två dagar här nu så vi passade på att åka ut till nordsidan på Geta, om den utfärden skulle finnas massor att berätta ;), men vi fick plåta (lärde mig ett nytt ord) skummande vågor i solnedgång, otroligt mäktigt och vacker natur. Och inga arga Getingar (Geta-bor) jagade bort oss ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar