torsdag 25 september 2014

25.9.14 - idag hade jag bråttom till tandläkaren, men hur man kan ha bråttom dit övergår mitt förstånd ;). Hur som helst halvsprang jag till bilen, fick i ögonvrån syn på en snigel som klättrade längs en kvist på syrenen, nappade kameran, klick klick och så i väg i full fart. Med den här bilden vill jag bekräfta att min vana att alltid släpa med mig kameran (tom. till tandläkaren) har sina fördelar. Hade jag inte haft den med skulle jag inte ha fått denna bild, för jag hade aldrig hunnit in tillbaka efter skjutjärnet och ut igen, ta bilden och hunnit i tid till tandläkaren. I och för sig hade det kanske inte gjort så ont om jag kommit försent till pinostolen, hehe ;) Men så lärde jag mig en annan sak också, att man alltid borde starta lite tidigare än i sista minuten, för då har man tidsmarginalen man behöver, ifall man skulle få syn på något som är värt att plåta. :)

Efter en halvtimmes pina, körde jag lite omkring i regnskurarna och sökte efter lite fotomotiv. Nog hade det säkert funnits en hel del, men att springa omkring i småskor (genomblöta på en minut) och med ett paraply som hela tiden vände sig fel väg, gjorde att jag ganska snabbt gav upp. Jag hann i alla fall konstatera att årets babykull lyckats bra för någon åtminstone. Svanar är så vackra i mina ögon, trots att de är så vanliga och alla fotar dem, tröttnar jag inte på dem. För mig är de som smäckra fullriggade skepp som kommer glidande på havet, där varken regn eller storm har någon betydelse. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar