söndag 26 april 2015

En arbetares händer...


Genom årens lopp är det så här jag sett min mans händer. :) Och en duktig skruvare är han, och sparat mången slant åt oss själva och många andra, med tanke på verkstädernas priser.
Igår när han skruvade grabbens bil, slog det mig att jag har aldrig fotat honom i garaget. Sagt och gjort, trångt var det och jag var rädd att han skulle bli irriterad när jag tramsade där i vägen för honom. Men han bara smålog åt mig och lät mig hållas. Någon extra belysning hade jag inte heller, så jag fotade på största bländaren, därför ganska mycket oskärpa i bilderna. Medan jag höll på tände en plan i mig. Jag vill göra ett projekt och fota händer i arbete. Ju mer jag tänker på det destu mer gillar jag iden, så nu ska jag sakta börja förverkliga den. Det ska vara många olika yrkesgrupper, från de smutsigaste man kan hitta till de renaste och mest välvårdade.
Händer är fascinerande, talande och berättar så mycket om individen.
Jepp, det är ett projekt jag absolut ska förverkliga. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar