tisdag 23 februari 2016

Februari vinter med vår i antågande...


Råkade på ett par havsörnar på Baggö. Försökte smyga mig närmare från träd till träd, men de rackarna hade koll på mig och lyfte fortare än kvickt.

Ett besök på Ramsholmen, en hastig solglimt på rätt ställe, där hackspetten hade placerat sig. 


Skymningen faller på, himmel och hav blev till guld. Ramsholmen.

Måste verkligen säga att Ramsholmens djurliv är rikt. Dessa gulliga varelser, stod och iaktog mig, när jag kom vandrande. Det var så skymt att jag först inte ens märkte dem, men sedan såg jag en rörelse i ögonvrån.

Start norrut, mot Jakobstad. Så här mycket snö hade vi den 21.2 i Tenala.

Jakobstad hade ungefär lika mycket snö som vi i södra Finland, bilden tagen vid Fäboda. Havet låg öppet.

Nu är vi framme vid den 23.2. Aningen mera snö i Kuusamo, installerat oss på Oulanka forskningstation, som kommer att vara vårt logi några dagar.  I morgon blir det att utforska vinterlandskapen mera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar