lördag 6 februari 2016

Pysselkväll i glada vänners lag :)


Ikväll har det pysslats för hela slanten, "syjuntan" har blivit "pysselgruppen" och vi har virkat, stickat, sytt, gjort örhängen, målat ljus och jag har gjort bokmärken och visitkort i form av små skjortor.

Men allra först, blev vi bjudna på kaffe, te och varma bullar...

Hemmet som vi denna gång gästade, var en underbar blandning av gammalt och nytt, antikt och modernt. Som tur tog jag kameran med. Och kaffebordet var dukat på ett möblemang av bondrokoko, min favorit bland möblemang.

En kruka med torkade blommor, men denna gång har jag gått bet på vad den heter. Måste forska lite extra.

Vi fick också smaka på en alldeles ljuvligt, sammetslen soppa, gjord på jordärtskockor. Lär ska vara rena hälsokuren för diabetikers. I vilket fall som helst, jag bad om receptet, så nu ska det lagas soppor.

En gammal gungstol i köket, en gammal hylla och vackert porslin. Så skulle jag också vilja att mitt kök skulle se ut. Drömmar kostar inget, så dröm sött, Viveka...

Det gamla skåpet, pryddes av torkade blommor, troligen från husmors egen trädgård. Och med denna bild tackar jag för denna gång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar